الأحد، 21 يوليو 2019

آه يا غربتي *** لما الســــــــما تلمــع بضــــوء الشمس أحســـــــــك شـــمــــــــس كونـــــــــــي لما ظـــلام الليل يختفي بضـي القمــــــر اشــــــــوفك وافتـــــــــح عيونـــــــــــي لو كل مَن في الدنيـــا باعنـي هتفضـلـي أنتــــي اهــــم اللــــي اشـــــــــــــتروني ازعل وأمــوت لـو لحظة حسـيتك تبيعي مع اني ما فرقــــش معايـا اللي باعـوني كـــــــل جروحــــي المؤلمـة كنتي دواها وانا عمـري ما انســــــــي اللي داوونـي لما سافرت كنتي الوحيدة اللي اتوجعتي انا قريت كل عيون اللي كانوا يودعوني لما سافرت كنت ببكي والناس عـــاوزة تعرف ببكي ليه ويقربوا مني ويسألوني وانا مفيش عندي جواب غير الدمــــوع والناس تقول راجل وتبكي ؟ ويلوموني أصل القلوب ما لهاش كبير والحبايـــب لما يغيبــــوا عـــن عيـــوني يوجعــوني ورجعت بعد غربتي وكانت عيونــــــــك فيها لمعة الفرحة الكبيرة وبيحضنونـي نفسي في حضنك انتي حضنك مختــلف عن كل أحضان اللي كانوا بيحضنـوني عاوز انام في حضنك الدافي ومطـــمّن حتي لو كل النـــــــــــــــاس خوفـــوني ادعـــــــي معايا ربنا إن ما يفرقنا تاني اصل سنين الغربة لسه بيألمــــــــــوني *** حمدينو الشهاوي


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق