الجمعة، 30 نوفمبر 2018

يللي رماك الهوي ____________ ياللي رماك الهوي علي حب متعافي. وعشقك فيه انكتب بلون صافي. كان لونه ابيض وافي. ما شاف إنه عليه عالي وطريقه مش صافي. أصل البراءة في الأبيض طريق كافي. يقدر عليه كل قادر ومتعافي. يترك أثر حزنه علي القلب ويصير قاسي. علي الضحكة اللي تروح ولا تعاود. ياما ضاع فيها قلوب صافية علي الآخر. واللي يسللم يموت وتموت الضحكة من آخر. اصحي بقي وفوق يا قلبي دا الحزن متاخر. وارجع لأصل البراءة من الضحكة. إللي من الآخر. دايمة وغيرها متاخر, نصيحة ترجع تكون من تاني والحب باقي. لكن النفوس تتاخر, وخليك عالابيض تلاقي. باقيين علي العشرة وحياة اصابع عشرة. دايماً علي بالي والبال يفتكرك بالعشرة. عمري ماهانسي عشرتنا.علي الحلوة والمرة . وسنين فاتت بالمرة. في وقت انا كنت فيه محتاجلك. وبكيت بالدمع علشان اقابلك انت تخليت. ودقت المر من بعدك كتير انا استويت. ملقيت إيد تمسح دمعي ولا تطبطب. حنين من بعدك ملقيت وأخيرا جاي تقولي انا اسف خلاص شبعت بكي وانين حبك خلا انا اسف.موت القلوب كارثة من الاخر. تترك أثر نفس مش عادي. ماينفع فيه غطا من ورد عبادي. والنبض اللي عشق مايموت هادي. . جنازته تبقي مرار من عدم. فيها أشدّ قسي من فراق ألم. وعشان يصحي دواه علقم. داوه بالتي هي الداء. من القلب للقلب(محمود بدران) 27/11/2018 محمود بدران.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق